تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 955 |
تعداد مقالات | 8,309 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,715,660 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,888,540 |
رتبهبندی دانشکدههای دانشگاه شهید چمران با استفاده از تکنیک TOPSIS | ||
علوم تربیتی | ||
دوره 15، شماره 3، آذر 1387، صفحه 151-176 اصل مقاله (237.73 K) | ||
نوع مقاله: علمی- پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22055/edus.2008.15750 | ||
نویسندگان | ||
اسلام فاخر1؛ سید عزیز آرمن* 2؛ منصور زرانژاد1 | ||
1دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
2دانشگاه شهیدچمران اهواز | ||
چکیده | ||
با اینکه رتبهبندی کاری نسبتاً معمول به حساب میآید، اما اغلب امری دشوار تلقی میشود. علت پیچیدگی این است که معمولاً بیش از یک بعد برای ارزیابی و بیش از یک تصمیمگیرنده وجود دارد. رتبهبندی دانشگاهی به عنوان یک بخش مهم از فرایند ارزشیابی آموزش عالی، توجه زیادی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است. در این تحقیق دانشکدههای مختلف دانشگاه شهید چمران اهواز با استفاده از تکنیک TOPSIS[1] رتبهبندی شدند. به منظور رتبهبندی دانشکدهها جمعاً 30 شاخص انتخاب و با کمک تکنیکAHP [2] (فرایند تحلیل سلسله مراتبی) به آنها وزن داده شد. پس از آن با توجه به شاخصها، رتبهبندی انجام شد. از بین دانشکدههای مختلف،10 دانشکده وارد فرایند رتبهبندی شدند که در نهایت دانشکدهی روانشناسی و علومتربیتی رتبهی اول و دانشکدهی اقتصاد و علوم اجتماعی رتبهی دهم را به خود اختصاص دادند. | ||
کلیدواژهها | ||
رتبهبندی؛ شاخص؛ تصمیمگیری چند معیاره؛ دانشگاه شهید چمران اهواز؛ TOPSIS | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 252 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 159 |