
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 1,032 |
تعداد مقالات | 9,137 |
تعداد مشاهده مقاله | 10,469,950 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,641,777 |
بررسی تحلیلی چهار بعد میانجیگری فناورانه «آموزش معکوس» در رویکرد پساپدیدارشناسی | ||
علوم تربیتی | ||
مقاله 7، دوره 26، شماره 2، دی 1398، صفحه 131-154 اصل مقاله (594.97 K) | ||
نوع مقاله: علمی- پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22055/edus.2019.29589.2811 | ||
نویسندگان | ||
اکرم شوشتری* 1؛ سعید ضرغامی همراه2؛ یحیی قائدی3؛ محمد عطاران4 | ||
1دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت ،دانشگاه خوارزمی،تهران،ایران | ||
2دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | ||
3دانشگاه خوارزمی،تهران ، ایران. | ||
4دانشگاه خوارزمی، تهران ، ایران | ||
چکیده | ||
میانجیگری فناورانه در مرکز تفکر پساپدیدارشناسی واقع است. دون آیدی به چهار رابطه انسان و جهان – تجسم، هرمنوتیک، تغیر، پس زمینه- که از طریق اثرات واسطه ای خاص رابطه انسان و جهان را شکل و تغییر می دهد، اشاره می کند. وی دو ویژگی خاص بزرگنمایی و تقلیل در کاربرد هر گونه فناوری را ذکر کرده و معتقد است که کاربرد هر فناوری در عین اینکه باعث افزایش در یک زمینه زندگی انسان می شود، یک جنبه از زندگی انسان را کاهش می دهد. این ساختار افزایشی-کاهشی، یک دو بعدی است که نشان می دهد چگونه واسطه گری فناورانه، انسان و جهان را شکل می دهد. در این مقاله با روش پساپدیدارشناسی درباره شناسایی و تبیین افزایش ها و کاهش ها در ابعاد مختلف میانجیگری فناورانه در رابطه انسان و جهان در کلاس معکوس بحث می شود. نتایج تحقیق بیان کننده افزایش ها و کاهش هایی در چهار بعد در آموزش معکوس است؛ آموزشی که توانسته نقص های آموزش سنتی و آموزش الکترونیکی را تا حد زیادی مرتفع کند و بسیاری از مسایل مبتلا به نظام تربیتی موجود را رفع نماید. در نهایت باید اشاره کرد که دستیابی به افزایش ها و کاهش های آموزش معکوس در ابعاد چهارگانه پیش گفته، به ما کمک می کند تا درک روشنی از برآورد خود از کلاس معکوس در سطح اجتماعی و شخصی بدست آوریم. | ||
کلیدواژهها | ||
ابعاد میانجیگری فناورانه؛ دون آیدی؛ پساپدیدارشناسی؛ ساختار افزایشی کاهشی؛ آموزش معکوس | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
Abercombie, D. (1968). Paralanguage. International Journal of Language and Communication Disorders, 3(1), 55-59. doi: 10.1111/jlcd.1968. 3. issue-1/issuetoc. Afyounian, E. (2014). Information and Communication Technologies in Support of Remembering: A Postphenomenological Study (Master’s thesis, Linnaus University, Sweden). Bahmani, M., Safayi Movahed, S., Hakimzade, R., Attaran, M., Alavi Moghadam,B.(2017). Evaluating the rate of engagement and academic achievement of high school students by using flipped classroom instruction.Applied Psychological Research Quarterly, 8(2), 35-49. [Persian]. Bergman, J., & Sams, A. (2016). Flipped Learning. Translator: Attaran, M & Farafhmand khanghah, M. Publishrrs: Meraat. [Persian]. Borgmann, A. (2003). ‘Focal Things and Practices’, In Philosophy of Technology, The Technological Condition, Scharf, RC and Dusek, V. (eds.), Oxford: Blackwell. Brown, A. F. (2012).A Phenomenological study of undergraduate Instructors Using The Inverted or Flipped Classroom Model. Pepperdine University Graduate School of Education and Psychology. A dissertation submitted for the degree of Doctor of Education in Educational Technology. Cannatella, H. (2007). Place & Being. Journal of Educational Philosophy & Theory. 39 (6), 622-633. Dreyfus, H. (2009). On the Internet. (2nd ed.). Routledge: New York. Gibson, J. J. (1982). Reasons for Realism: Selected Essays of James J. Gibson. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. Enomoto, Y. (2015). Exploring a Flipped Classroom Approach in a Japanese Language Classroom: A Mixed Methods Study. A Dissertation of Baylor University. Submitted for the Degree of Doctor of Education. Golzari, Z., & Attaran, M. (2016). Flipped Learning in Higher Education: Narratives of a Teacher. Journal of Theory & Practice in Curriculum.7 (4), 81-136. [Persian] Heidegger, M. (1927/1962). Being and Time. Oxford: Basil Blackwell. Heidegger, M. (1977). “The Question Concerning Technology.” In Heidegger, The Question Concerning Technology, and Other Essays, 3–35. New York: Harper & Row. Helgeson, J. (2015). Flipping the English Classroom. Kappa Delta Pi Record, 51(2), 64-68. Ihde, D. (1979). Technics and Praxis. Dordrecht: Reidel. Jubien, P. (2014). Postphenomenology, smartphones and learning: Students and teachers in higher education. SAGE Research Methods, doi: org/10.4135/978144627305013512947. Kaviani, H., Liaghatdar, M., Zamani. B., & Abediny, Y. (2017). The Learning Process in the Flipped Classroom: A Representation of Experienced Curriculum in Higher Education. Journal of Higher Education Curriculum Studies, 8(15), 179 -214 [Persian]. Kiran, A. H. (2012). “Technological Presence: Actuality and Potentiality in Subject Constitution.” Human Studies, 35 (1), 77–93. Kiran, A. H. (2015). Four Dimensions of Technological Mediation. Postphenomenological Investigations. Essays on Human–Technology Relations. Edited by Robert Rosenberger and Peter-Paul Verbeek. LEXINGTON BOOKS Lanham. Boulder. New York. London. Latour, B. (1994). “On Technical Mediation-Philosophy, Sociology, Genealogy.” Common Knowledge, 3 (2), 29–64. Mazur, A. D., Brown, B. & Jacobsen, M. (spring 2015). Learning designs using flipped classroom instruction. Canadian Journal of Learning and Technology, 41(2), 1-26. McLean, S., Attardi, S. M., Faden, L., & Goldszmidt, M. (2016). Flipped classrooms and student learning: not just surface gains. Advances in Physiology Education, 40(1), 47-55. Merleau-Ponty, M (1962). Phenomenologie de la Perception, Trans.C.Smith, The Phenomenology of Perception. London: Routledge, 196. Merleau-Ponty, M, (2002). Phenomenology and perception. (C. Smith, Trans.). London: Routledge. Rotellar, C., & Cain, J. (2016). Research, Perspectives, and Recommendations on Implementing the Flipped Classroom. American Journal of Pharmaceutical Education, 80(2), 35-52. Saleem, M (2009). An exploratory study of the implementation of computer technology in an American islamic private school. Doctoral applied dissertation, University of Wisconsin. See, S., & Conry, J. (2014). Flip My class. A faculty development demonstration of a flipped- class. Currents in Pharmacy Teaching and Learning, 6(4), 585-588. Shimamoto, D. (2012, April). Implementing a flipped classroom: An instructional module. TCC Conference. Strayer,J. (2007). The effects the classroom flip on the learning environment: a comparison of learning activity in a traditional classroom and a flip classroom that used an intelligent tutoring system. A Dissertation of Ohio State University. Submitted For the Degree Doctor of Philosophy. Thomas, J. S., & Philpot, T. A. (2012, June). An inverted teaching model for a mechanics of materials course. In Proceedings of the ASEE Annual Conference & Exposition. Verbeek, P-P. (2011). Moralizing Technology. Understanding and Designing the Morality of Things. Chicago: The University of Chicago Press. Wallace, A. (2013, September). Social learning platforms and the flipped classroom. In e-Learning and e-Technologies in Education (ICEEE), 2013 Second International Conference on (198-200). IEEE. Zainuddin, Z. (2017). First-Year College Students’ Experiences in the EFL Flipped Classroom: A Case Study in Indonesia. International Journal of Instruction January, 10(1), e-ISSN: 1308-1470, www.e-iji.net p-ISSN: 1694-609X, 133-150. Zarghami, S. (2009). Philosophy of information technology and education. Tehran: Mabnaye Kherad. [Persian] Zarghami, S., & Bazghandi, P. (2012). Ontology Of information Technology: Rethinking the why of using Technology in the field of education. Foundation of Education Journal, 2(2), 99-120. [Persian] | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 909 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 776 |