
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 1,032 |
تعداد مقالات | 9,137 |
تعداد مشاهده مقاله | 10,469,970 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,641,783 |
سیاست ها و استراتژی های سازماندهی آموزش مداوم در شرکت فولاد مبارکه اصفهان | ||
علوم تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 25، شماره 2، اسفند 1397، صفحه 25-46 اصل مقاله (690.52 K) | ||
نوع مقاله: علمی- پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22055/edu.2019.14695.1497 | ||
نویسندگان | ||
سحر سعادت1؛ سکینه شاهی* 2؛ حمید فرهادی راد3؛ محمد رضا نیستانی4 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران | ||
2استادیار، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران و مدیر اجرایی قطب آموزش مداوم | ||
3استادیار، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران | ||
4استادیار، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | ||
چکیده | ||
آموزش مداوم کارکنان، اقدامی راهبردی است که در سطح فردی، باعث ارتقای کیفیت شغلی و در سطح سازمانی، عامل تعالی و توسعه سازمان و در سطح ملی، موجب افزایش بهره وری می شود. این مقاله با هدف بررسی سیاست ها و استراتژی های سازماندهی آموزش مداوم در شرکت فولاد مبارکه اصفهان انجام گردیده است. روش تحقیق مورد استفاده، روش کیفی بر پایه تحلیل محتوای قیاسی از اسناد و مدارک موجود در شرکت و متن مصاحبه ها بود. مشارکت کنندگان این پژوهش را اعضای کمیته تحول منابع انسانی واحد آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت تشکیل می دادند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، هفت نفر از اعضای این کمیته انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل اسناد و مدارک و مصاحبه نیمه ساختمند بود. نتایج یافته های تحقیق، حاکی از این است که شرکت فولاد مبارکه اصفهان، استراتژی ها و سیاست های خود را بر مبنای درک نیازها و انتظارات توأمان ذی نفعان و محیط بیرونی و مبتنی بر درک قابلیت ها و عملکردهای درونی تدوین می کند. اهمچنین از آنجایی که شرکت، مدل تعالی سازمانی را پیاده سازی کرده است و به تبع آن، شرکت را تبدیل به یک سازمان یادگیرنده نموده است، شرایط برای آموزش مداوم مهیا شده و از این رو، مؤلفه های آموزش مداوم در شرکت از وضعیت خوبی برخوردار است. براساس یافته های این تحقیق، به کارگیری سه استراتژی آموزشی، ارتباطی و مشارکتی توانسته است شرایط مناسبی را برای آموزش مداوم مهیا نماید. | ||
کلیدواژهها | ||
استراتژی؛ آموزش مداوم؛ سیاست؛ سازماندهی | ||
مراجع | ||
Alvani, S. M. (2005). Decision making and determining govermental policy, Tehran: Study and compliation universities Human sceience Books institution (SAMT). [persian] Bazargan, A., Kharazi, K., & Jamalifar, M. (2012). Comparative study of contrary education for human resource empowerment, Social, Economic, Scientific and Cultural Monthly Journal of Work and Society.1, 4-12.[persian] Bohla, H. S. (1994). The trend of education adult’s revolutions and problems in the world, Translated by Simindokht Janpanah. Tehran: Iranian national commission of Unesco. [persian] Dohman, G. (1996). Lifting Learning: Guidelines for a Modern Education Policy.Bonn: Federal Ministry of Education, Science, Research and Technology. Fathivajargah, K. (2013).Planning of in- service education,Tehran:SAMT press. [persian] Fathivajargah, K. (2006). Planning of staff in- service education,Tehran:SAMT press. [persian] Field, J. (2001).Lifelong education. International Journal of Lifelong Education, 20 (1/2), 3-15. Hosseinpour, Z., & Heshmati Nabavi, F. (2012). Concordance of Continuing Education Programs with the Principles of Adult Learning and their Effectiveness: Perspectives of Nurses in Mashhad University of Medical Sciences. An Journal of Medical Education Irani, 12 (11), pp 836-841. http://ijme.mui.ac.ir. Jefri, W. Ha & Hugs, P. W. (1999). Education for 21th century in Asia and Pacific zone, translated by Translation Group, Tehran, Education researchary press. Jalilvand, M. A. (2009). Nessesary and role of education in manpower improvement and development, Tehran University Monthly, No 72. Karimi, S., Nasr, A., Boghratian, K. (2008). Lifelong learning, university approach in 21 century, Isfahan unversity, SAMT press. [persian] Knapper, C. K., & Cropley, A. (2000). Lifelong Learning in Higher Education. London: Kogan Page Livneh, C., (1989).The Adjective Check List as Predictor of Lifelong Learning in the Human service Professions. Psychological Reports, 65, 603-610. Rahmani, z., Amoozad khalili, M., Gholami Avati, R. (2012), Strategic management of human resource, Tehran: Etihad press. [persian] Saeidi, A. (2014). Nessessary of study of lifelong learning and it’s theoritical origin, Tehran, Sound and Vision conference. [persian] Shariatmadari, M. (2004). Nassessity and the role of instruction in manpower refinement and development in third millennium, Scientific quarterly of Kherad,9. [persian] Sinel, T. (2011). Lifelong Learning matters. Washington, USA, VIPdesk Blog. Retrieved 15 June 2011, from: www.blog.vipdesk.com/2011/04/04. Sutton, P. J. (1994). Lifelong and Continuing Education. In: International Encyclopedia of Education. New York: Pergamon Press, 6, 3416- 3420. Super, D. E; Savickas, ML. & Super C. M. (1996). The Life-span, Life-space Approach to Career Choice & Development Sanfrancisco, CA: Joosey-Bass Publishers. Super, D. E., Thompson, A. S., & Lindeman, R. H, (1988). Adult Career Concerns Inventory: Manual for aresearch and exploratory use in counseling. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press. Taylor, R. (2001).Lifelong Learning in Higher Education in Western Europe. Journal AED (Adult education and development),56. Unesco (2000). Translated by Hamid Javdani. The conference statement of Science in 21 century: new comitment, Tehran, Higher education research and planning instituton. [paersian] Walters, S. (1999). Lifelong Lerning within Higher Education in South Africa: Emancipatory Potential?. International Review of Education. Watterston, J. (2001). Learning that Lasts: Lifelong Learning and the Knowledge Economy, Retrieved from http://www.icponline.org/
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,539 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 985 |